TRYKT MARKEDSFØRING

Tid til fordybelse

Thomas H. Pedersen, Digital marketing specialist & Partner

Marts 2016

Tryksags-industrien har krævet sine ofre de sidste 10-15 år. Dette skyldtes et paradigmeskifte, og det digitale medie har for længst har overhalet det trykte medie.

Mange trykkerier, tog ikke den digitale kultur til sig i tide ved at inddrage digitale ydelser i sin pallette af kompetencer, og måtte som konsekvens dreje nøglen om. Andre trykkeri-virksomheder har overlevet ved at tilpasse sig og kombinere det trykte- og digitale medie.

Og så er der de aktører, som stadig lever udelukkende af det trykte medie.

Delayed Gratification udgives af The slow journalism company i England.

Delayed Gratification

Som en revolution mod tidens digitale støj og overfladiskhed i medierne, hvor det mest af alt handler om at være først med nyhederne, har det britiske mediebureau, The slow journalism company, siden 2010 udgivet magasinet “Delayed Gratification”.

Magasinet udgives hver 3. måned og redaktionen kigger i bakspejlet og går i dybden med de vigtigste nyheder og begivenheder fra 3 måneder tilbage. Tekster, billeder er af høj kvalitet, og redaktionen udarbejder interessant og flot infografik til flere af artiklerne, hvilket er prisværdigt.

“Hastigheden inden for nyheder kan få én til at føle man har fået det forkerte ben ud af sengen “

The slow journalism company investerer i god journalistik og gør en ære ud af at gå imod tidens hektiske og hurtige nyhedsstrøm.

Det trykte medie kan netop tilbyde ro til at fordybe sig i noget, der interesserer os mennesker. Noget det digitale medie slet ikke kan pga. støj fra annoncer, emails, sociale medier etc.

Rob Orchard (til højre i billedet) er én af stifterne af Delayed Gratification.

Personligt er jeg vild med Delayed Gratification. Magasinet giver mig lyst til at tage mig tid til fordybelse. Jeg føler redaktionen forstår mig, for som de siger; “Hastigheden inden for nyheder kan få én til at føle man har fået det forkerte ben ud af sengen”.

Pin It on Pinterest