+45 42 79 42 06 info@mediagraphic.dk
      MARKETINGTRENDS- OG INSPIRATION
      Geniale trends og ny udvikling åbner muligheder for detailbranchen i 2017
      Thomas H. Pedersen, Digital marketing specialist & Partner
      Marts 2017

      Detailbranchens bestræbelser på at fastholde forbrugernes interesse, både online og i butikkerne, nåede i 2016 nye højder internationalt.

      Ny teknologi og og socialt engagement

      I 2016 blev der søsat særligt 3 interessante teknologier og onlinetjenester.

      1. SNAP ME

      Et af dem er SnapMe, der gør det muligt at bruge Instagram og Snapchat, som udgangspunkt til at shoppe direkte online via photofeed´et på en butiks eller brands side. Man tager ganske enkelt et skærmbillede af det produkt man ønsker at købe, og herefter trykker man på en notifikation, der kommer frem, hvorefter man kommer videre til checkout – smart og meget praktisk.

      Nu kan man shoppe direkte fra photofeed´et på Instagram via SnapMe.

      2. INTERACTIVE SMART MIRROR

      En anden genial og innovativ trend er Seymour Powells nye “Interactive smart mirror”, der engagerer forbrugerne på en sjov og overraskende måde via en stor fuld-længde skærm, der fungerer som et spejl. Det digitale og interaktive spejl bruger en krops-tracking teknologi, der giver forbrugerne mulighed for at prøve tøj digitalt. Enhver bevægelse som forbrugeren gør afspejles i tøjet og giver dem en ny, øjeblikkelig fornemmelse for, hvordan produktet passer og bevæger sig.

      Det britiske livsstilsbrand Superdry prøvede den nye teknologi af i deres flagship-butik i Berlin, hvor deres vinter-kollektion blev vist frem på den store skærm. Se video fra Superdrys flagship-butik herunder.

      Superdry Berlin – Interactive Smart Mirror from Seymourpowell on Vimeo.

      “krops-tracking teknologi giver forbrugerne mulighed for at prøve tøj digitalt.  ”

      Smart mirror viser endvidere farvevarianter samt detaljer omkring design af tøjet. Smart mirror indsamler data fra hver forbruger og  opfordrer Smart mirror kunderne til at dele deres erfaring med oplevelsen på de sociale medier.

      Når Smart mirror ikke er i brug,  er skærmen tænkt som en del af butikkens design og interiør ved fremvisning af kollektioner.

      Kilder: https://www.dexigner.com/news/29551

      3. LENA – THE FASHION LIBRARY

       

      Amsterdam-firmaet LENA – The fashion library er et online-bibliotek, hvor forbrugere kan låne istedet for at købe modetøj. Onlinetjenesten fungerer på den måde, at folk kan låne og bytte tøj, og få tøjet tilsendt til deres adresse eller hotel, eller ved at besøge de såkaldte Swap.points. Pt. findes Swap.points dog kun i Amsterdam, men der arbejdes på at gøre konceptet lokalforankret i flere byer internationalt.

      Konceptet er ideelt til modebevidste og budgetbevidste forbrugere, som ønsker adgang til en bred vifte af tøj og tilbehør, uden alt for store omkostninger og miljøskadelige konsekvenser. Som kunde er man ligeledes en del af et bæredygtigt projekt.

      Det var 3 geniale trends, der hver især, kan hjælpe detailbranchen med at nå nye højder i 2017 og årene frem.

      SOCIAL MEDIA

      En ny approach til Social Media marketing

      TRYKT MARKEDSFØRING

      Vil du have tips og inspiration til web- og marketing?

      Så tilmeld dig vores Nyhedsmail.

      abonnér-paa-Mediagraphics-nyhedsmail

      Boost din markedsføring med vores guldkorn direkte i din indbakke..

      Bliv inspireret og få gode råd til din markedsføring og hjemmeside.

      Du er nu tilmeldt vores Nyhedsmail.

      Pin It on Pinterest