TRYKT MARKEDSFØRING

Direct-Mail kampagne åbnede døren til en vigtig målgruppe

Thomas H. Pedersen, Marketing Manager

November 2018

LEAD – enter next level A/S tog en ny og effektiv metode i brug i forbindelse med deres 2 nye længerevarende uddannelser.

LEAD – enter next level A/S er et fagligt konsulenthus med ambition om at skabe stærkere ledere i Danmark.

I forbindelse med lanceringen af to længerevarende uddannelser med fokus på coaching og proceskonsultation i både private og offentlige organisationer, tog LEAD – enter next level A/S en ny metode i brug, for at fange opmærksomheden hos travle HR-chefer, HR-konsulenter og virksomhedsledere.

Herunder kan du læse mere om udfordringen LEAD stod over for, hvilken løsning de kom frem til, samt hvordan resultatet blev.

 

Udfordring

  • At identificere og ramme den helt rigtige målgruppe.
  • At skille sig ud og skabe opmærksomhed hos beslutningstagere, der modtager mange e-mails samt andre henvendelser.
  • Udarbejde og sende materiale, der har gennemslagskraft samt skaber respons.

 

Kristian Dahl – Forretningsdirektør og Stifter i LEAD.

Løsningen

  • En målrettet Direct Mail til 4.500 HR-chefer, HR-konsulenter og ledere over hele Danmark.
  • Brev og Brochurer med beskrivelser af uddannelserne samt opfordring til at kontakte LEAD.
  • Understøttende markedsføring og synergi med Google Adwords- og Linkedin-annoncering.

 

LEAD købte navne og adresser på 4.500 personer i målgruppen – både fra private virksomheder og offentlige organisationer, og derefter sende dem et brev.

 

“Den helt centrale udfordring var at finde et medie, der kunne skabe opmærksomhed og sikre respons i en tid, hvor folk dagligt modtager en overflod af henvendelser og budskaber via e-mail. Vi ville skille os ud. “

Citat: ledelseskonsulent og projektleder Nicole Baandrup Nielsen

Direct Mailen bestod af en konvolut med logo samt 2 otte-siders brochurer, der detaljeret beskrev de to kursusforløb.

Yderligere var der vedlagt et brev, der kort beskrev indholdet. Materialet fulgte desuden LEAD´s visuelle identitet, der udstråler kvalitet og høj faglighed.

For at nå bredt ud med kampagnen og sikre et optimalt udbytte, blev der sideløbende annonceret via Google Adwords samt Linkedin.

 

Resultatet

  • Mange henvendelser om de to nye uddannelser.
  • Et tilfredsstillende deltagerantal og et øget kendskab til LEAD som konsulenthus.
  • Forespørgsler om fremtidige uddannelser.

 

LEAD modtog i ugerne efter Direct Mail-kampagnen mange henvendelser, og opnåede et tilfredsstillende antal af deltagere på de to uddannelser. Endvidere øgede kampagnen kendskabet til LEAD´s ydelser, og har styrket konsulenthusets position i markedet.

Yderligere modtog LEAD en del henvendelser fra beslutningstagere og potentielle deltagere om mulighederne for deltagelse på fremtidige forløb.

 

Kilder: PostNord cases.

Direct Mail er en effektiv måde at nå ud til målgruppen. Vi trænger igennem støjen, og modtagerne har fået materialer af høj kvalitet, de kan gemme og dele med deres kollegaer på tværs af organisationen.

Citat: ledelseskonsulent og projektleder Nicole Baandrup Nielsen

Pin It on Pinterest

Del

Del dette indlæg med dit netværk!